Alla inlägg under februari 2011

Av Amanda Rolinder - 26 februari 2011 12:31


Perth, 
Anlände till perth natten till Tisdag, i brist på ork samt hostel så sov vi de sista timmarna av natten på flýgplatsen! Bekvämt...
På tisdag morgon tog vi första bussen in till stan, väl där fanns de fortfarande inga hostel.
Perth verkar vara överbefolkat av backpackers. Vi gick runt m all packning i sommarvärmen, gräsligt varmt är de här. Ringde mamma, tänkte inte riktigt på att vi flugit tillbaka i tiden... Klockan 02.30 ringer mammas mobil och hon får snällt hjälpa oss att leta hostel. 
Hon hittade inte heller något för natten, så vi bokade för nästa natt och förberedde oss på en natt på stranden. Dock löste det sig då de fick en avbokning på ett hostel och vi fick helt plötsligt plats! Jag i ett 8 manna rum och alle i ett tremansrum. 
Har spenderat mesta tiden på stranden i Perth. 
3 stränder har vi hunnit avverka, stränderna är fina och vattnet helt underbart!!
Det är på tok för varmt för att inte vara nära vattnet, idag(fredag) har vi dock drivit runt i köpcentrum, där de har bra AC. Det var för varmt för att vistas ute idag, så vi fixade inte stranden!
Imorn har vi ingenstanns att bo igen, får se om vi löser det eller om de blir en natt utomhus!
Frysa lär vi då inte göra... Hoppas dock vi hittar något, men de är inte det lättaste!
Allt folk har planerat om och reser på västkusten ist för östkusten pga alla dessa katastrofer.
Jag som ville va på västsidan för att de inte va så mkt turism där! 
Igår fyllde jag år, Alle försvann på morgonen och kom tillbaka med cheesecake smothie och chocklad! Bra jobbat ;)
Sen begav vi oss till stranden som bjöd på mycket hopp och lek i vågorna!
Idag har vi fixat bankkonto åt Alle, så nu är de bara att börja leta jobb igen ;)

Perth, Anlände till perth natten till Tisdag, i brist på ork samt hostel så sov vi de sista timmarna av natten på flýgplatsen! Bekvämt...På tisdag morgon tog vi första bussen in till stan, väl där fanns de fortfarande inga hostel.
Perth verkar vara överbefolkat av backpackers för tillfället.
Vi gick runt m all packning i sommarvärmen, gräsligt varmt är de här.
Ringde mamma, tänkte inte riktigt på att vi flugit tillbaka i tiden... Klockan 02.30 ringer mammas mobil och hon får snällt hjälpa oss att leta hostel. Hon hittade inte heller något för natten, så vi bokade för nästa natt och förberedde oss på en natt på stranden. Dock löste det sig då de fick en avbokning på ett hostel och vi fick helt plötsligt plats! Jag i ett 8 manna rum och alle i ett tremansrum. 
Allt folk har planerat om och reser på västkusten ist för östkusten pga alla dessa katastrofer.


Har spenderat mesta tiden på stranden i Perth. 3 stränder har vi hunnit avverka, stränderna är fina och vattnet helt underbart!! Det är på tok för varmt för att inte vara nära vattnet, igår drev vi runt i köpcentrum, där de har bra AC.
Det var för varmt för att vistas ute idag, så vi fixade inte stranden!
Idag hade vi ingenstanns att bo igen, men hade bättre lycka denna gång hittade ett hostel direkt, med pool och ac! haha
Jag som ville va på västsidan för att de inte va så mkt turism där! 
I torsdags fyllde jag år, Alle försvann på morgonen och kom tillbaka med cheesecake smothie och chocklad! Bra jobbat ;)Sen begav vi oss till stranden som bjöd på mycket hopp och lek i vågorna!Idag har vi fixat bankkonto åt Alle, så nu är de bara att börja leta jobb igen ;)

Idag var vi på strande igen, gräsligt varmt är de här!
Just nu längtar vi efter lite kyla!  :)

Down under 


Av Amanda Rolinder - 21 februari 2011 01:33

Forra onsdagen var en grym dag!
Borjdae jatte dalig m en laaang flytt, men kvallen var magisk!
Vi svidade om till finklader och tog oss upp till mitt jobb!
...jag spenderade min sista lediga kvall pa jobbet med andra ord!

Hur som helst, vi tog hissen upp, val dar motte vi av mina kollegor.
Fick lite klagomal over att vi kom senare an vad de trodde, tydligen hade vi ett bord reserverat. Sa gled in pa basta platsen direkt!
Alle bestallde in ostron och jag en kycklingtoast, samt varsin drink.
Alle har sucktat efter ostron anda sen han kom, sa den dagen fick han antligen sina efterlangtade gosaker! Alle tog en jamaican raspberry punch och jag en amaretto sour, grymma drinkar vill ja lova!
Efter att ha kollat in utsikten over hamnen en stund begav vi oss in till baren ist, dar chad tog hand om oss, serverade oss shots och drinkar, tequila, samt tequila m citronjuice och bloddy marry shots- Chads egen shot som var as grym,  aztec qoncuest, toblerone/strawberry cloud och tick tack toe! Var kvall hade inte kunnat bli battre uppe pa blu! Kvallen avslutades med ett par av kollegorna nere pa ship in! OFORGLOMLIGT!

I lordags gick vi ner till ship in m lite folk fran Blu, sista kvallen m ganget!
Hade en braa kvall som slutade pa andra sidan stan, vid 7 tiden kom jag och min pojk hem till hostellet for nagra timmars somn.

Nu har jag jobbat mitt sista shift pa Blu, sorgligt med ack sa skont!
Har haft en grym tid dar uppe, kommer sakna alla underbara jobbarkompisar!
Trisan och Alle har forsokt fatt mig att stanna, men nu vill ja harifran!
Har fatt jatte bra omdommen fran de ja jobbat med, tydligen har jag skott mig exemplariskt! :)
Ikvall gar flyget mot perth och nya avantyr!

Love from down under!


Av Amanda Rolinder - 15 februari 2011 05:02

Vaknade upp ratt sent, lag och drog oss en bra stund!
Kopte lite pannkakor m nutella och gick ner till hamnen och at frukost.
Gick runt lite pa stan, sen hem och byta om!
Tog oss ner till darling harbour dar vi satte oss och at och kikade pa fyrverkerierna!
Sen gick vi vidare till bion dar vi kikade pa The next three days, grym film!
Latt sevard!

Idag ha vi bokat in oss pa ett nytt hostel dar vi ska bo tills vi aker, de kan inte bli mkt samre an dar vi bor nu!
Inatt gick brandlarmet sa vi fick utrymma hostelet mitt i natten!

Nu ska jag jobba och Alle ska hitta pa nagot att fordriva tiden med!

Biljetter ar bokade till perth, pa mandag aker vi! ska bli otroligt kul! :)

Down under

Av Amanda Rolinder - 13 februari 2011 01:07

 

För lite mer än en vecka sedan låg jag på rummet och väntade på att Alle skulle ringa och säga att han landat. Efter många försök att nå karln ringde han äntligen, han hade varit vid tågstationen i en halvtimme!
Sprang mina 4 minuter bort mot museumet där en varm Alle stod och väntade!
I mjukisbyxor och tjocktröja, varmt värre!
Svårt att beskriva hur skönt det faktiskt var att hämta upp honom, att ha han här!   


Många kramar senare köpte vi med oss lite mat och begav oss ner till Royal botanic gardens för en liten piknic! Mysigt mysigt :P

  


Sen Alle kom har han varit sjuk, mycket sjuk. Sky hög feber och hosta.
Så han har snällt fått ligga inne på rummet och försökt kurera sig när jag tvingats iväg till jobbet! Inte för att de är så lätt att bli frisk i ett fuktigt och varmt rum.
Så första dagarna med Alle här blev de mkt hemma, titta på film o fika!
Stackaren har inte haft det lätt, i måndags begav vi oss i allafall till en doktor.
Motsvarigheten till hälsocentralen antar jag, 600 kr senare var vi inte ett dugg klokare vad det kunde vara...som hemma med andra ord!
Köpte lite piller att stoppa i Alle, sen gick ja o jobbade. -Skulle ja aldrig gjort!


Feber sömn och alle är ingen bra kombination.
Han hade iallafall skurit sig och blödde rejält. Så jag sprang till sjukhuset direkt från jobbet för att möta upp lillgubben! :P
Där fick jag snällt ansluta mig till honom i väntsalen. vid kl 2 fick vi se en doktor!
Det blev 6 stygn för mr Johansson samt en stelkrampsspruta!
På det här stället var det dessutom kostnadsfritt.
Hur det gick till får ja inte skriva för alle, bara att använda fantasin lite.


Lite kul tycker jag, dom tar 600 för att träffa en doktor som inte hjälper en, sy och få stelkramp är gratis....mycket märkligt som sagt!

  


Alle var i och med incidenten på Hostelet utkickad och fick inte längre vistas i deras lokaler...
Så vi fick hitta på någon annan lösning för den natten.
När vi skulle checka ut dagen efter så insåg vi att det kunde bli svårt att checka in utan mitt pass. -just ja, dom tog mitt pass som säkerhet på att vi skulle betala fönstret!
Så jag ringde upp min vän säkerhetsvakten!
Vi bodde hos han 2 nätter, men i brist på sängar flyttade vi ut i torsdags då jag fick mitt pass tillbaka då vi betalade fönstret.
Vi vågade inte bo kvar hos Felipe, då han fick sova i en 2mans soffa.
Såg inte jätte skönt ut, så för hans skull tog vi vårt pick o pack å drog!


Nu va de bara att försöka hitta ett hostel, inte det lättaste!
Efter många kilometrar med all packning hittade vi tillslut ett hostel.
Här har vi bott i 3 nätter nu, Imorn flyttar vi. Alle försöker dock bo kvar här, då vi faktiskt bor sjukt bra! I ett 4-mans rum med låsbara skåp, i ett lugnt område mitt i smeten!
Efter att ha checkat in tog vi en välförtjänt dusch och gick på bio!
Spectrum tror ja den heter, en 3D film. Sjukt bra var den!
Jag har också varit lite småhängig, inte som Alle men fortfarande hängig.
I lördags slog de ut riktigt, var otroligt jobbigt att jobba. hade huvudvärk, feber ont i bröstet och hosta... ingen kul kväll! Efter en lång och tung hemgång vid 1 tiden hade jag svårt att andas. Alle ställde upp och fixade och donade. Han beordrade receptionisten att knipsa upp vårt lås till skåpet då han inte hittade nyckeln, och jag MÅSTA ha alvedon tyckte han!
Han skötte om mig jätte bra och efter många om och men somnade jag.
Idag sjukanmälde jag mig då ja inte är helt pigg idag heller, då det regnade blev de ännu en film och mys dag! Med Glassss, gud va ja älskar den som uppfann glassen!


På månda hoppas vi kunna dra vidare till Perth, vi börjar bli lite små less på den här stan!


Idag flyttar vi ett par kvarter bort...får se vad som väntar där!
Allt vi vet är att receptinonisten är helt sjukt blåst! :)
Nu käkar vi brunch på donken!

  


Down under


Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards