Alla inlägg under april 2012

Av Amanda Rolinder - 30 april 2012 22:14

Svidade om till bikini gick ut i regnet och dök i polen.
Fyyy vad kallt det var, kylan slog hårt mot min tidigare varma hud.
Simmade så fort jag kunde till första bästa kant och kastade mig upp på kanten, sprang över till jacuzzin och kröp ner så fort jag bara kunde! Så skönt det var att värma upp kroppen igen, fantastiskt!
Mott dopp i poolen kan knappast varat mer än 5 sekunder, 5 rätt panikartade sekunder!
Att regnet tilltog när jag satt i jacuzzin spelade ingen som helst roll, hade en bra halvtimme där ändå!
   
Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 30 april 2012 19:14

De blev Sushi igår med reducerad trupp men eftersom vi tappade tre så såg vi till att 2 anslöt!
Jäklar va bra sushin är där alltså, helt sjukt faktiskt eller ja jag kövr på fejk varianten av sushi.
Med andra ord Californiarolls, samt en glasnudelsallad med jumboräkor! 
Finge jag så skulle jag käka där oftare än en gång i veckan!
Efter så tog vi ett par steg för efterrätt, DQ och blizzards tog en choklad med coctail körsbär.
Meike och Moo drar vidare mot Kalifornien imorgon, men de lovade att komma tillbaka innan de åker hem den 22 maj! De lämnar Kanada samma dag som jag! :)


Idag är det alltså sista april, mamma och pappa är ute i stugan.
Vet inte säkert om de flyttat ut än, men med tanke på att mamma nu mera har tillgång till internat, så antar jag de blir fast där nu tills snön kommer.
I alla fall, sista april är dagen då jag Madde och Linus brukar inviga bässesjön!
I år inviger jag poolen ist, det regnar ute och termometern visar 10 grader. 
Kan inte säga att jag är jätte sugen,  men måste göra det ändå känner jag! 
Blir nog ett rätt friskt dopp... som tur är så finns det en hut tub 10 meter från poolen.
Funkar nog bra som element ist för en varm bil vid Bässe beachs parkering! 

Återkommer med vidare information.

Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 30 april 2012 00:07

Å vilken bra helg! :)
Igår tog jag en lååång promenad på morgonen, tog fel skor vilket resulterade i början till skavsår.
Om man bortser från det var de en härlig tur, hemma igen snörade jag om till löpar kläder!
Började med att spinga 5 km, utan problem faktiskt! Eller inga jag märkte när jag sprang iaf, när jag kom till Twin rinks stannade jag för att köra lite övningar i parken.. Och jäklar vilken syrebrist jag hade!
Jäkligt knapigt, märkte INGET när jag sprang men när jag stannade för att hämta andan märkte jag hur lite jag andades! Försökte ta några djupa andetag men blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner en stund tills det lugnat sig! :) Mycket mycket konstig, men de är väl så... jag är uppenbarligen inte som alla andra!
Körde lite övningar och sprang några ruscher i en lång trappa! Riktigt skönt pass! 
De sista 2 km hem regnade, jag höll på dö av köldskador! 
När jag gav mig ut  var de 13 grader men solen var varm så jag tog bara ett linne och tights,  svinkallt när regnet och molnen dök upp med andra ord. 


Julie bjöd på supergott grillat kött idag!! Inte dumt alls inte!
Sen över till Liz för fördrinkar sen iväg till Corkeys för en helkväll i baren!
Skit rolig kväll, med massa trevligt folk!   

Imorse tog jag en cykeltur till Cultus lake, motlut och motvind åt alla håll kändes de som!
Efter 2 mils cykling är de ett par trötta ben som går runt med mig idag!  
Men de va skönt att röra på sig, och jag gillar faktiskt cykling som träningsform.
Ett bra sätt att träna kondition och ben utan att förstöra några leder.  Sen är de inte allt för påfrestande för lungorna heller, en mild träningsform som jag får ut mycket av!
              
Ikväll blir de förhoppningsvis Sushi med samma gäng som igår... Verkar som några kastat in handduken redan dock, men hoppas på att vi kommer iväg ändå! =)


Over and out!
/A
 

Av Amanda Rolinder - 28 april 2012 19:13

Igår åkte jag över till Mary ann för en helkväll hos henne!
Käkade mat, fikade och kikade på hockey..
Hennes världpappa var helt lyrisk då jag var hockeyintresserad! Vi hade en vild debatt hurvida Peter Forsberg var en av världens genom tiderna bästa spelare eller inte!
Hans åsikt var att Foppa var en helt ok spelare men att de fanns minst 100 spelare som varit eller är bättre än han!
Jag hävdade topp 5 (topp 2 efter Gretzky) kikade senare upp  det hela och på den lista jag hittade var Foppa rankad som 10 bästa spelare genom tiderna... hurvida det stämmer eller inte vågar jag inte säga då Sudden var rankad som 7 bästa genom tiderna. Enligt mig var Sudden ruskigt bra, men bättre än Foppa!? Nää...


Efter hockeyn lev de hot tub! Med chips och chokladtranbär, Yees!
Sen avrundade vi kvällen med ett gäng avsnitt av How I Met Your Mother. 
En sjukt bra kväll!
Tråkigt att de är så krångligt att ta sig till Mary ann bara, man måste ha bil då de är snäppet för långt för cykel och ina bussar går dit :/ Trökigt trökigt!
Ikväll ska jag över till Liz och Meike, kan bli ännu en bra kväll!!  


Och joo, mamma skickade och sa att matchen Sverige Ryssland sänds på SVT play...
Gick genast in, överlycklig för att få se matchen, och vad möts jag av:
 
De borde jag fattat redan innan!  Aja, jag försökte iaf! 
Bättre lycka nästa år...


Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 27 april 2012 08:31

Igår var jag återigen på is med Mary ann och Shelby, de tvingade i mig äckliga cupcakes med överdrivet mycket glasyr. De älskar icing - glasyr i detta land, och gud var jag ogillar det skarpt! Söta saker gillar jag, men inte såhär söta! Men var riktigt skönt på isen iaf, det var vi 3 och 5 andra på isen idag! Gillas!! :D


Idag har jag haft tråkigt mestadels...Var så uttråkad när jag lagade mat att jag inte kunde låta riset koka och laxen stå i ugn. Kunde inte hitta något att göra annat än en äppelpaj med vaniljsås! första gången jag gjorde vaniljsås! Givetvis fick jag improvisera ihop ingredienser! Men blev trots allt nästan som riktig! =)


Har dock haft bra stunder idag!!
Jag kikade hotell med Alle...blir kanooon i NY! 
Sen efter middagen gick jag över till Jackie för att prata av mig liiite!
Tog oss sedan över till Meike och Liz (AUS) som nu tar över efter Meike!
En ny störtskön tjej, tror jag och Jackie haffar henne direkt!
Moo, Sven och Julia var där dem med, blev en trevlig kväll i goda vänners lag.
På lördag tar vi avsked av Meike på Corkeys, sen Sushilunch avskedpåriktigt på söndag!
Kan inte få nog av alla dessa avsked!  


Nu ska jag sova, Alle har lovat att väcka mig imorgon så vi kan boka hotell!
Längtar bra nog nu!  


Over and out!
/A 
 

Av Amanda Rolinder - 25 april 2012 07:28

Idag har varit en riktig skit dag, magen har varit som den var innan jul - mindre kul.
Får ont i magen av ALLT jag förtär... undviker därför att äta i allt för stor utsträckning.
Var super hungrig ikväll, hade redan ätit och "magknipen" hade just släppt.
Hittade en burk nutella på rummet... provade ifall det skulle gå bra!
Det gick det, tills halva burken var borta, inte lika bra längre. Vill bara dra täcket över huvudet och somna nu, vakna til en bättre morgondag.  


Därför fokuserar jag på något annat, något kul:


Snart åker vi och som jag längtar!
Bokat följande hotell:
Suites Gaby, ett hotell i hjärtat av Cancun, nära till Shopping och fest!
Catalonia Royal Tulum Adults Only All Inclusive, sägs ska vara ett paradis vid Xpu-has strand  
Och slutligen
Posada Mariposa, ett hotell i hjärtat av Playa del Carmen, något stenkast från stranden!


Kan ju säga som så, att jag är den största planeraren av mig och min bror, och då tycker oftast jag de räcker med att ha en biljett till en plats, allt annat brukar lösas bäst på plats!  

Men boende är klart och jag vet att jag vill besöka några platser ..

Tror inte vi kommer ha några som helst problem med att ha 11 sköna dagar ihop, mitt mission är att lyckas få Linus att vilja åka till Tulum, med stränder som ett flertal gånger utsetts till världens bästa!
I tulum finns även ett gäng mayaruiner att kika på, något som jag vill se när ja väl är på plats! 


Så här långt har vi kommit med resplaner...

Börjar alltså resan mednågra dagar i Cancun, där återförening efter 5 månader på varsitt håll, shopping och jäkligt bra mat står på schemat! Kan hända det blir någon utflykt till Isla la Mujeres, fått många tips om den ön. Dock är jag svår övertalad, och har inte helt nappat på den ön än!
Sen åker vi vidare till mitt favorit hotell under resan, varför behöver inte ifrågasättas!
Ett all inclusive hotell med volleybollplan och privat strand.  Slappa å njuuuuta!? japp!
Drinkar och mat ska var riktigt bra, sägs även finnas tequila provning. Inte mig emot! 

Vidare igen mot Playa del Carmen, en turist stad med bra partyliv.
Var ingen stad jag ville till från början då staden är rätt exploaterad, men då mitt sällskap gillar det så vek jag mig! Väl i Playa del Carmen är det inte långt till Tulum! 

Tänker därför tvinga med mig Linus på minst en dagsutflykt dit!
Vare sig han vill eller inte!
I Playa del Carmen splittras vi och jag får tillbringa mina sista dagar ensam - utan Linus! :(
 - Mamma det ska även vara en av de säkraste ställena att vistas på själv efter denna kust, så du kan andas igen! 


Saknar  min storebror nu, och ska bli otroligt kul att göra det här med honom!
Det är 3 gången vi är på semester ihop.
Första gången Kanarieöarna, vi var 3 och 5 år. Andra Ayia napa 12 och 14 år. 

Nu bra precis 10 år senare, 22 och 24 - Mexico, känns otroligt mycket bättre! 


Cant wait broo, älskar dig! 


Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 24 april 2012 05:26

Igår var dagen hela Vancouver stod stilla i några minuter, kan fortfarande inte fatta..
Canucks förlorade sin fjärde match mot LA Kings och är i och med det ute ur slutspelet.
Förra matchen hade Vancouver äntligen hittat tillbaka till sitt gamla jag, men igår var allt det som bortblåst.
En match under all kritik där defensiven inte ens existerade, Schneider gör en bra match dock.
Med Quick i andra kassen gör ett bättre jobb och gör att LA vinner matchen.
Det var inte bara Canucks som gör en dålig match LA spelade inte bra de heller.
Fanns ingen glöd i någon av lagen, dock vill jag plussa på Pålsson som gör en godkänd insats även han.
Tråkigt att inte se mer av detta lag, men antar de är glädjande besked inför WM...
Sverige kan knappast tack nej till varken Sedinarna eller Edler! 


Så över till en roligare match, New York rangers mot Ottawa senators.
Svenskarna var denna kväll jämnt fördelade mellan lagen, även Ottawa spelade med 3 svenskar!
Silfverberg gör sin första match i Senators tröjan, var inte som att se han i Brynäströjan.
Men trots allt en bra match för hans del, gör inte alls bort sig.
Han hade inte förutsättningarna på sin sida, med is, tidsskillnad och lära känna laget och dess spelstil.
Det var något som märktes, han var lite yvig i spelet, men ge grabben några matcher så blir de här kanon!
Måste säga att de är rätt sjukt att göra sin första NHL match i 6 slutspelsmatchen, mot ettan!
Lundkvist var för stor ikväll för att Ottawa skulle gå vidare mot kvartsfinalen.
En otrolig bra match om man inte frågar Daniel Alfredsson som inte alls såg nöjd ut med dagens insats.
Domaren tar många dåliga utvisningar, alla till NY Rangers fördel och Ottawa kommer inte rikgtigt tillbaka in i matchen, Silfverberg åker på en otrologt tvivelaktig utvisning även han.
Ser fram emot en ny match på Onsdag.


Eftersom mina 2 favoritlag båda förlorade med 4-1 i matcher får jag hitta ett nytt lag, just nu står de mellan
NY Rangers och Ottawa Senators... med fördel Ottawa, vore helt sjukt för gävlegrabben att ta hen både SM guld och stanley cup på samma säsong !! (hoppas han får spela kvar bara!)


Har haft en konstig dag idag, har inte haft något schema så blivit inkastad till att göra saker...
Inte alls min smak. Gillar inte att ja inte vet vad jag förväntas göra om dagarna!
23 grader varmt idag och vi invigde utomhusmöblerna med tacos på altanen.
Bakgåreden börjar ordna till sig nu, ser ut som att jag ska kunna spendera några timmar där framöver! 
 
Over and Out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 21 april 2012 18:44

Morgonen började med grått och trist väder, men innan jag visste ordet av kikade solen fram och det blev sommar!
Bara så där, så på med sommar kläderna! ;)
Hade lite poolhäng en stund med Sowie och knatten, innan det var dags att hämta Lily!
Lirade lite fotboll med henne på upfarten, tiden flög iväg!!
     
Efter det kom julia och plockade upp mig, de skulle iväg och handla...
Så jag följde med, eftersom vi skulle på samma sak alldeles efter!
Idag var Meikes födelsedag, så dagen till ära blev det sushi med avslutning hos henne med Cheesecake!
Jag, jackie och Julia tog en varisn Middagsbox..californiarolls, vårrullar, chicken terriakki och en jäkla massa frukt grönsaker och soppa! Inte helt fel, inte fel alls faktiskt!
Sen över till Meike, hon har tydligen en hel bottenvåning för sig själv, sjukt nice!
Aileen hade gjort en supeeer go Cheesecake dagen till ära, perfekt avslutning med några öl! <3 
Ruskigt rolig kväll!!
Meikes pojkvänn Moo blev även nominerad till bästa pojkvänn under kvällen.
Skötte sitt jobb riktigt riktigt bra där så gjorde sig förtjänt av nomineringen.
Hon bor bara några stenkast från mig, men vi har inte umgåts just så mycket!
Varför, frågar jag mig  nu... sjukt härlig tjej! Hur missade jag henne bland alla andra tråkiga Aupairer??
Tråkigt nog åker Meike och Moo snart mot Californien...
                    


Idag tror jag solen skiner så hoppas den gör det när jag väl tagit mig ur huset med!


Over and out!
/A 

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards