Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Enjoying my last few days!

Av Amanda Rolinder - 18 maj 2012 08:04

Har några underbara sist dagar kvar här... 
Igår bakade jag och Liz pavlova spelade tennis och tog ett dopp i vårt spa! 
Mycket trevlig förmiddag, eftermiddagen spenderades ensam då jag lagade mat till ett tomt hus! :P
Bara jag och Lily dök upp för att äta, och på menyn stod piroger, majs och korv...
Varken jag eller Lily gillar korv så skippade den delen och slängde in den i kylen för resterande delar av familjen att äta senare! :) Sen kilade jag över till Liz igen för att kika på en australiensisk serie, kan vara en av de dummaste jag någonsin sett men ack så rolig!! Pratade med Alle innan jag somnade, han verkar ha de minst sagt bra i Nice!


Idag körde jag Julie till jobbet, för att senare återuppta bakningen med min Aussie girl!
Idag gjorde vi Citron och maräng paj och dopplings... ingen aning vad de sista är fortfarande. 
Allt jag vet är vad som är i och delar av prossesen hur de tillverkas.
Han inte avnjuta något av dem då vi gick på övertid och Liz fick avsluta allt själv.
Tror dock hon klarade av att axla mitt arbete... gav tydliga order om vad som behövde göras!
Imorn ska jag över och knycka mig lite fika.
På efftermiddan hade jag en h ledigt så klämde in ett avsked och Cold stone glass med Mary Ann!!
Ett avsked klart, har ett gäng kvar att avverka!
 

Ikväll gjorde jag köttbullar(färdiga "svenska" köttbullar redo att värmas/stekas) I helgen köpte jag gräddsås från IKEA, går inte att göra nån bra sås här då de inte har buljong/ fond!
I vilket fall, så serverades det köttbullar med gräddsås färskpotatis och lingonsylt.
Smakade inte rätt någonstans, men ändå helt ok! Saknat sås och lingonsylt!
Sen bjöd Ethan mig på bio, bjöd han för nån månad sen så han stod i skuld ansåg han!
Såg The Avengers , och den var så bra som E sa att den var!
Älskar Ironman, och hulken växte i mina ögon under denna film!
Fantastiskt rolig film helt i min smak!! =D 

Imorgon ska jag och Lily baka på FM sen blir det tennis med Liz, sen har jag ingen aning vad dagen bjuder på!


Allt jag vet är att jag har ett par helt underbara sista dagar i Kanada! 


Over and out!

 
 
Ingen bild

A

18 maj 2012 23:57

Hej gumman! <3 Hoppas dom sista dagarna blir great! :D Du får tänka på karman nu å bara göra snälla saker så du kommer in i alla länder! ;) Men de kommer gå bra de vet ja! :) Saknar dej sjukt mycker nu! <33

 
Ingen bild

Madde

19 maj 2012 13:51

LÅter som de sista dagarna börjat bra iaf! Kul att du sett The Avengers, jag vill också se den och nu vet jag ju att den är sevärd om du gillade den :) Ha det så himla bra nu lill sis, å njut!!
Kramar

Amanda Rolinder

21 maj 2012 18:21

Har haft sjukt bra dagar nu i slutet!
Så lite vemodigt att lämna! :/
Men ska bli kul att träffa Linus å så!! :D
Kraaamar!!

 
Ingen bild

mamma

20 maj 2012 22:13

Älskar dej och saknar dej jättemycket men snart är ni hemma

Amanda Rolinder

21 maj 2012 18:19

Älskar er med!!
Japp lämnar strax Chilliwack nu!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Rolinder - 9 juni 2012 15:54

Har än så länge haft heelt underbara dagar i NY!Kanonväder, okej shopping massa sightseeing och mycket  mycket mer!!Det bästa är dock att träffa Alle igen! Mötter äver Stifler - Seann William Scott, på ett övergångsställe!!  Grymt ;)          ...

Av Amanda Rolinder - 5 juni 2012 23:16

Mexico, ingen solskens historia denna gång... Trots det har jag haft några riktigt bra dagar!!Vårt andra hotell var som sagt toppen!!Kunde inte haft det mycket bättre där, ska va att dom kunde haft lite bättre desserter då ;)Varje dag kl halv 11 var ...

Av Amanda Rolinder - 27 maj 2012 00:33

Jag har det braaaa!Alla resor gick bra, mer eller mindre! Blev 1.5 h försenad till Dallas pga en dam som blev avkastad då planet var på väg att lyfta... vi fick aldrig veta anlendningen till detta, men hade varit rätt kul.Väl i dallas hann jag till G...

Av Amanda Rolinder - 22 maj 2012 10:34

Usch säger jag bara!!Sitter just nu på Seatac airport och väntar på att få checka in min väska och få det problemet ur världen!Har haft en minst sagt jobbig dag, trodde aldrig att det skulle vara så svårt att säga hej då! :(Jobbigast var att säga hej...

Av Amanda Rolinder - 21 maj 2012 01:24

Sista helgen...I fredags var jag tvingen att vinka av Ethan och Liam... de hade kyrkoläger i helgen så i fredags var sista gången jag såg dem och ett mycket jobbigt avsked! Kommer sakna de små liven :(     Efter att vinkat av dem var huset tommt :/ s...

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards