Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

The sweet life!

Av Amanda Rolinder - 27 maj 2012 00:33

Jag har det braaaa!
Alla resor gick bra, mer eller mindre! Blev 1.5 h försenad till Dallas pga en dam som blev avkastad då planet var på väg att lyfta... vi fick aldrig veta anlendningen till detta, men hade varit rätt kul.
Väl i dallas hann jag till Gaten 10 min innan boardning, bra timing!
I Mexico fick jag hänga med informationsfolket... ca 40 mexikaner som gjorde sitt bästa för att lura turister!
Efter att ha stått där i 3 h anlände Linus, finally!!


Checkade in på hotellet kl 23 till ett rum utan AC!
Orkade inte gå ner och fixa det så på morgonen tog vi tag i problemet och fick ett kallt och skönt rum!
Cancun var som så många sa överskattat, försökte shoppa lite(med rätt kass framgång) sen hängde vi på stranden en dag. Eller en dag, 3 h ska jag väl säga... mer än så klarade min bror inte av!
Linus är vattuman och Elias kräfta, men tvivlar starkt på att de fick rätt stjärntecken!
Stranden var hur som hellst väldigt, väldigt fin!
                   
Nu befinner vi oss i paradiset, Catalonia royal tulum - i Xpu-ha!
MAgisk plats med betjäning 24/7. Finns inget att klaga på än så länge.
När man kommer ner till stranden/poolen kommer de och tar upp drinkbeställningar på direkten.
Sen är det bara att hänga i poolen/havet så tar de upp en ny beställning så fort drinken börjar ta slut!
Idag har vi lirat Volleyboll, magiskt roligt. Det var vi och massa Italienare... stället kryllar av dem!
Maten är helt suverän här, igår käkade vi middag på 2 restauranger, 3 rätters på respektive!
Frukost-och lunch buffen var även de kanon, ikväll ska vi på Tapas bar samt prova det mexikanska köket!
Finns inte mkt annat att säga. Eller jo, nu regnar det! Tur att det finns roomeservice! =D
         
                                                             
Sista 2 bilderna är från Lunchbuffen och våra desserter... gissa vilken som är vems!


Over and out!
A   

 
 
Ingen bild

alle

27 maj 2012 09:01

Båda desserterna måste va dina? :)

Amanda Rolinder

27 maj 2012 19:35

Haha, så skulle de kunna vara men så var inte fallet! Jag körde givetvis på bakelserna! ;)

 
Ingen bild

mamma

28 maj 2012 13:13

Tack och bock att du äntligen skrivit ett nytt inlägg... Skönt att se att ni har det bra

 
Ingen bild

Madde

2 juni 2012 12:54

jag vill teleportera mig till er! Ser verkligen härligt ut! Härligt att ni har det bra :) Kram till er båda från bigsis

Amanda Rolinder

6 juni 2012 02:47

De hade varit gryyymt de!!
Har varit jäkligt härligt, lite synd med vädret bara! Men i övrigt, toppen!!
Ses snart, puss och kraaaam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Rolinder - 9 juni 2012 15:54

Har än så länge haft heelt underbara dagar i NY!Kanonväder, okej shopping massa sightseeing och mycket  mycket mer!!Det bästa är dock att träffa Alle igen! Mötter äver Stifler - Seann William Scott, på ett övergångsställe!!  Grymt ;)          ...

Av Amanda Rolinder - 5 juni 2012 23:16

Mexico, ingen solskens historia denna gång... Trots det har jag haft några riktigt bra dagar!!Vårt andra hotell var som sagt toppen!!Kunde inte haft det mycket bättre där, ska va att dom kunde haft lite bättre desserter då ;)Varje dag kl halv 11 var ...

Av Amanda Rolinder - 22 maj 2012 10:34

Usch säger jag bara!!Sitter just nu på Seatac airport och väntar på att få checka in min väska och få det problemet ur världen!Har haft en minst sagt jobbig dag, trodde aldrig att det skulle vara så svårt att säga hej då! :(Jobbigast var att säga hej...

Av Amanda Rolinder - 21 maj 2012 01:24

Sista helgen...I fredags var jag tvingen att vinka av Ethan och Liam... de hade kyrkoläger i helgen så i fredags var sista gången jag såg dem och ett mycket jobbigt avsked! Kommer sakna de små liven :(     Efter att vinkat av dem var huset tommt :/ s...

Av Amanda Rolinder - 18 maj 2012 08:04

Har några underbara sist dagar kvar här... Igår bakade jag och Liz pavlova spelade tennis och tog ett dopp i vårt spa! Mycket trevlig förmiddag, eftermiddagen spenderades ensam då jag lagade mat till ett tomt hus! :PBara jag och Lily dök upp för att ...

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards