Alla inlägg under mars 2012

Av Amanda Rolinder - 31 mars 2012 16:00

Så var tiden här när hemlängtan är som allra störst!
När man inser hur mycket man saknar att vara hemmavid och umgås i kära vänners lag.
Önskar att jag vore hemma om så när bara över helgen, lördag kväll skulle räcka till och med.
Det är inte att påsken lurar bakom knuten, det är LSK festen jag syftar på.
De roligaste festerna är alltid de på hemmaplan!
Alltså när alla Lindefalletsbor samlas för att fira våra magiska högtider.
Eller jaa, särskillt högtidligt är de väl inte, men de är bra ursäkter till Fest!
Folk ut i från har ofta svårt att fatta magin i det hela, men "Once ur in u cant get out!" 

Alltså, när man väl varit på en av dessa fester känns allt annat grått och tråkigt!
Lindefallet the place to party! 

När man längtar hem gör inte Engmanskapell saken bättre... 
Snarare värre, men här har vi 2 riktigt bra låtar!  
Ska drömma mig bort och tänka på hur trist och tråkigt och alldeles....alldeles underbart ni kommer ha! 

Hälsingland är nog ett av jordens 8 underverk, bara att ingen vet om det riktigt.
Längtar till en riktigt bra hälsinge-sommar nu! 
Men tills dess tänker jag fortsätta ha de riktigt bra här med! ;) 
Ps, till alla som nu tror jag verkligen längtar hem... ledsen men jag överdriver de hela rätt drastiskt här.
Mest är jag rätt less på att missa ännu en fest hemma, sen går de inte att sticka under stolen att:
Hemma altid är bäst!!    Ds.


Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 30 mars 2012 17:33

I torsdags tog vi bussen mot Vancouver för att hoppa på en ny buss mot Rockies dagen där på!
Spenderade dagen med att kika runt på stan och lite "sevärdheter"
Inte mycket att se i Vancouver faktiskt, men trots det en fin hamnstad.
Tyskarna hade bokat vårt boende, och de var överlyckliga att de bokat ett hotell som dessutom var nära Waterfront där vår buss gick från.
När vi väl hittar dit, är det det sunkigaste stället jag någonsin sett(ok där överdrev jag, hostel i Aus är värre)
...för att hålla mig till saken - det luktade lilla överallt, toaletterna var SMÅ. Tur att vi inte hade någon överdrivet stor resenär med oss! Och vår dörr, ja den gick inte att låsa riktigt!
Sov inte en blund på hela natten, det var ett ljust rum på natten och mörkt på dagen, samma sak vad gällde ljudnivån,
- låg på dagen och hög på natten, inte idylliskt med andra ord.
(Väl hemma från vår tripp berättade jag var vi bodde för T&J, dom hade förbjudit mig att bo på den gatan ens om de vetat något innan. Tydligen en av de sämsta ställena att spendera en natt i Vancouver på) 


Sen tog vi alltså bussen mot Banff, för att bokstavligen kika på berg.
Hur fint landskap som helst, men på tok för mycket buss och turistkänsla för mig!
Gräsligt vad mycket tid vi spenderade på bussen!
Helt klart värt att besöka Rokys, dock skulle jag hellre åkt dit i sommar då det finns mer att göra.
(om man inte åker skidor såklart, vilket vi inte hade tillfälle att göra)
Träffade många härliga typer på vår lilla resa och såg magnifika platser. 

Var ut 2 kvällar, en i Golden där vi träffade några stört sköna Kanadensare.
Jag och Jackie snackade med dem hela kvällen, blev dock dumförklarade av tyskarna på vägen hem.
- De vi pratade med var alldeles för gamla och för fula för att pratas med tydligen...

Väl uppe i Banff kikade vi runt på sjöar och vyer.
På kvällen blev de utgång Banff, hur kul som helst!!!

Andra dagen i Bamff badade vi i Hot Springs, naturligt uppvärmda pooler -  +40 C vatten! Varmt och sköööönt!
Blev dock oerhört besviken på att det var vanliga pooler, hade hoppats på att de va mer naturligt jag.
Tredje kvällen gjorde vi en lägereld och myste lite framför brasan :)
Var en härlig helg som jag avslutade med en bio med Ethan!
Efter en lååång helg var de skönt att komma hem till vardagen igen, dessutom hade ja knappt träffat familjen på mellan 1 och 1.5 vecka. Så de var kul att se alla igen!
 
             
Olympiska elden, dag och natt.                   Rädda Willy                        En ängel              Öken

         
Glass <3                                   Lake Louise                           Vår Roomie!                          Tittut!
       
                                                      ......Walking in a winter wonder land.....
                    

                
Hot Springs.     Johnston Canyon Waterfall.  Middag på EARLS!!             
               

Jag Emmanuel o Julia!       Brasiljanare.                    Härlig kväll!


I veckan har jag inte gjort så mycket , hade tråkigt en dag så provpackade ner alla mina saker i väskan.
Tro det eller ej, men allt fick plats, hade fortfarande lite plats över till och med! 
Det firade jag med att inhandla 3 par shorts en träningsjacka och några linnen!
 Kan inte ha för lite saker med mig hem! ;)


Over and Out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 22 mars 2012 19:41

Packa är inte min starka sida! 
Har packat för 5 dagar nu i min sportbag. Alltså jag har tryckt i allt jag kan tänkas ha användning av!
Tilläggas bör att jag åker till vinter nu igen.. massa varma kläder alltså!
Börjar bli liiite orolig för att jag kommer frysa konstant under minst 3 av dessa 5 dagar.
Åker strax till Rockey mountains med 5 andra tjejer härifrån! :)

Blir förhoppningsvis kul.

Over and out! 
/A 

Av Amanda Rolinder - 19 mars 2012 22:00

Vill börja med att gratulera min käre pappa på hans födelsedag!
Han är som ett fint vin, blir bara bättre med åren!  :)
Hoppas du hade en kanon dag trots att troligtvis ingen av dina barn var hemma och firade dig.
Hörde även ryckten om att mamma ska ha vistats på Läkerol.. hoppas du fick följa med iaf!
Saknar dig pappa! :) Grattis på födelsedagen!
 

I fredags fyllde Ethan 17, så firade han lite på fredagkväll med glasstårta!
På lördagen åkte han till Mexico... skickade dit han för att scouta området innan jag åker dit! ;)
Näädå, han åker ditt av en bra anledning inte som mig bara för sol och bad.
Nää duktig som han är åker han dit via kyrkan för att bygga ett hus åt en familj som just nu bor i en låda!
Det är vad han gör på spring-break, en STOR eloge till han där! :)


På lördagen packade jag väskan för en helg i Vancouver.
NHL stod på schemat, längesen sist nu... så de va på tiden!
Hade inte höga förväntningar alls på matchen, men de var faktiskt en riktigt bra match trots det lite sämre motståndet, Columbus blue jackets. De är ligans sämsta lag, men eftersom det är NHL vi snackar om så är det givetvis fortfarande ett riktigt bra lag!  Ruskigt kul att se, Edler briljerade, han var helt klart bästa spelaren på isen denna kväll skulle jag säga! Gjorde ett riktigt snyggt mål med till på köpet, gick från egen zoon körde solo förbi allt vad försvar heter och sätter pucken i nätet lite elegant!
Alla svenskar skötte sig bra... Utom Huselius, han såg jag INGENTING av, vet inte om han var ombytt ens.
Han stod dock med på laguppställningen, men men! 
 

Lördag var även St. Patricks day... vilket innebar gröna människor överallt!
Kul att se, mindre kul att vistas i området då de var helt tjuvtjockt med folk på gatorna.
Redan när vi anlände till Vancouver kl 12 på fm, var det kö in på alla barer och klubbar i området.
Så efter matchen var de mer eller mindre omöjligt att ta sig in på någon klubb eller bättre bar :(
Hittade ett ställe där vi faktiskt KOM IN på, så där blev vi kvar också.
Trots allt det var ett rätt trist ställe. Men var kul ändå, har man bra sällskap så blir de mesta bra ändå!

 Kikade runt lite i staden, handlade lite sen tog vi bussen hem igen på söndagen!
                        
Maria,swe                        Maria, Valeria, Aileen o franzi                                              Valeria o Maria
          

              
.     Vancouvers hjältar: sedinbröderna                                    Val, Maria o jag.                  Franzi o Amanda                                               Alexander Edler!!                        Aileen o Franzi..tyskland....Mary Ann
             
Telli och Valeria... de Mexicanska Kusinerna, här ser vi även Valerias dricka, styling : Amanda. 
Passade på att fixa till Valerias drink när hon gick iväg, riktigt nöjd faktiskt! 
Pimpade även min Guiness, Franzi behövde ändå inte dom där glasögonen!     
Idag var det alltså pappas födelsedag, och även min lilla prinsessas födelsedag!
Lily fyllde 9 år idag, eftersom Liam är i Phoenix, Ethan i Mexico, Nowel följde med på Kliniken där J o T jobbar så var det bara Lily och jag och Olivia (dom hade en sleepover igår så hon va kvar) hemma och firade henne. 
Vi bakade Citron och maräng paj .. Det är bland det bästa L vet, därför önskade hon sig att lära sig göra det i födelsedagspresent! Gounge! Så vi bakade, sen tog vi cykeln ner till badhuset för att bada lite, svängde förbi en lekpark för lite bus sen hem och äta vårat bakverk! ;)

Har haft en riktigt bra helg och en härlig start på en ny vecka! :) 


Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 17 mars 2012 01:14

Min hemresa...
Den ser sådär ut just nu! Tydligen går de inte att byta stad med just de här flygbolaget, trots att min biljett säger att det ska funka. Eftersom det kostar 500 kr att byta resa och jag ändå måste köpa en resa mellan New York och Vancouver så känns de lika bra att flyga hem ist. Kostar i princip lika mycket som om jag skulle åka på min gamla biljett hem från Vancouver. Hittade en bra resa, rätt perfekt faktiskt!
Bra tider och bra pris, slog till och köpte den.


Här kommer problemen:
Jag köpte en icke existerande resa.
Resan jag köpte fanns inte längre, trots att jag både bokat och betalat!?
Jag fick mailet om detta fredag kl 19.30 svensk tid .


Nästa problem:
För att ändra min resa måste jag ringa inom 24 h, deras telefontider är måndag-fredag, 08-17.
Alltså det är omöjligt att göra något? Menar det går inte att ringa... det är helg!
Känns mindre kul just nu, pengarna får jag tillbaka antar jag.
Men  jag hade ju hittat en resa jag var nöjd med ju :(

Så just nu har jag ingen biljett hem.. kanske blir kvar ändå allstå! hehe

Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 16 mars 2012 06:31

Äntliiiiiigen har jag min biljett till solen!
Först ska jag njuta av varendaste dag här bara!
Sen väntar jag på att min älskade broder ska införskaffa sig en biljett han med,

känns redan nu att det har stor potential att bli en legendarisk resa :)

Har även "lämnat in en ansökan" om att ändra min hemresa till annan ort med en gudinnas frihet!
Hoppas den går igenom så jag slipper köpa en ny biljett!


Idag vill jag tacka min mamma, utan henne hade jag aldrig kunnat genomföra mina bokningar kors och tvärs. (Mitt VISA funkar inte att betala med på internet konstigt nog...) 


Idag var jag och kikade på Lilys uppvisning i skolan en "fairytale ball" .
Hon var super duktig och det var t´riktigt kul att se! :)

På vägen hem från skolan skiner solen, det blåser men är varmt och skönt.
2 h senare blåser det storm, spöregnar och haglar!? What´s up with the weather?


När jag var på väg att starta dagens middag ringer telefonen:
Julie säger åt mig att bara göra mat åt E... vi anda ska ut och äta!
Och guuuuuud så gott det var! :D
Jag åt en grillad kyckling i lantbröd med smält brie och kaneläpplen samt sallad! 
Magiskt gott, hade aldrig tidigare ens kommit på tanken att mixa kyckling, brie, äpplen och kanel!
Men helt klart en överlägsen kombination! 
 

Nu ska jag drömma mig bort till en varmare plats...  
Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 14 mars 2012 21:39

Gårdagen var rätt knepig..
Vaknade upp med en cm snö på marken,  sen kom duggregnet.
-Så var de vår igen, men rätt som de var började det hagla, marken var vit igen.
En stund senare började det ösregna...vår...sen snöade det igen.
Vid 6 tiden var det varmt ute, inte ett moln på himlen och strålande sol.
En riktigt fin vårkväll! Mystiskt väder!!
På vägen till att hämta hem L o E köpte jag bussbiljetter till Vancouver!
I helgen åker jag dit med ett gäng tjejer för hockey mm! 


Var på gymmet igår för första gången på lite mer än en vecka, hur skönt som helst att vara tillbaka i träningskläderna! Efter en natts sömn  kan jag glatt konstatera att jag gick ut för hårt på benen.
Men träningsvärk dödar ingen, de gör de bara lite svårt att gå!
 
Over and out!
/A 

Av Amanda Rolinder - 13 mars 2012 00:04

Efter en tung vecka är ALLT ! Så mycket bättre.
Efter att varit helt orkeslös nästan hela helgen följde jag med T,J och N på hockey i Abbotsford!
Var Chicago flames farmalag som mötte ett annat NHL lags faramlag (kommer inte ihåg vilket.)
Delvis var det rikigt bra hockey, men efter att det namnlösa laget hade en betryggande ledning på
5-0 så dog matchen ut och lage slutade spela i sista perioden!
Annars var det rikigt skoj att se! 


Igår grillade familjen, kan bara konstatera -Jag älskar grillat! 

Magiskt gott var det! :D
Sen kom Julia och tog med mig på bio, har aldrig någonsin varit sååå nära att gråta till en film.
Tidigare var det Lejonkungen som stod högst på "näraattgråtalistan"
Nu tog filmen VoW över första placeringen!
Otroligt gripande film, en typisk mamma film.
Den är tydligen även bacerad på en verklig händelse vilket bara gör den än mer sorglig!
Väldigt sevärd iaf! Idag har jag fått tillbaka energin, så imorn funderar jag på att söka upp gymmet igen!
Längtar tillbaka, dock är jag fortfarande förkyld :/
Regnar gör det men just nu är jag bara suuperglad över att vara piggare!
Jobbar även stenhårt på min semester...Kör stenhårt på att få  Linus att föjla med! Haha
Är säker på att jag vill stanna längre nu iaf, För jag VILL till fina stränder nununu!
Sen trivs jag jäkligt bra med! :D 
J kom hem med tulpaner häromdagen, så nu är våren snart här!! 


Over and out
/A 

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards