Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

At Seattle airport!

Av Amanda Rolinder - 22 maj 2012 10:34

Usch säger jag bara!!
Sitter just nu på Seatac airport och väntar på att få checka in min väska och få det problemet ur världen!
Har haft en minst sagt jobbig dag, trodde aldrig att det skulle vara så svårt att säga hej då! :(
Jobbigast var att säga hej så till Lily som troligtvis är VÄRLDENS SÖTASTE UNGE!
En riktig liten ängel, när hon kramade mig hej då och vinkade av mig kröp tårarna fram!!  
Var inte alls kul att säga hej till resten av familjen och brudarna heller, men trots allt enklare!
 Inser mer och mer att jag inte riktigt fattar att jag åker, har trots allt bott hos fam Maarhais i 4.5 månader.
4.5 jäkligt bra månader, som jag inte kommer glömma i första taget.
Innan vi lämnade för Nowels match imorse fick jag en goodiebag av min kära host familj, massor med godis, ett armband, lipsyl och en tidning! Mycket bra, har redan ätit upp större delen av godiset då jag tog bussen kl 18.00 från Vancouver. Klockan är nu 01.41 lokal tid och jag börjar fundera på hur jag ska kunna hålla mig vaken tills 06.30. Kan bli tungt, men vågar inte riktigt sova då jag inte har något alarm som väcker mig i tid!!
Gick smärtfritt att ta sig över gränsen, om tullvakterna/gränspoliserna inte vore så jävulskt otrevliga hade jag räknat det som en bra upplevelse! :) Linus borde sitta på planet nu... skulle mycket hellre sitta på ett plan än ett kallt och extremt hårt flygplatsgolv!!     
Me jänta!! Hon lovade att tänka på mig varje gång hon äter Lemonmeringuepie, sötnöt!

Kommer sakna na!
 
Har blivit trakasserad av en klassisk amerikanidiot!! Det börjar med att han kommer fram och är allmännt trevlig... 
Sen går allt utför, Alle ringde och jag svarade givetvis då han är mycket mycket bättre sällskap!
Idioten i fråga börjar dryga som fan, börjar härma det jag säger prata när jag pratar och försöka fånga min uppmärksamhet. Alle höll ut en timme sen blev det bara för mycket för mig, och för en gångs skull ist för att vara trevlig så sa jag ifrån sa vad jag tyckte och kilade iväg. Är det något jag inte har lust med nu är det idioter!
Har nu hittat en bra plats för att hålla koll på min gate!
Vet bilken gate jag ska på, har koll på datorn... men här är de inte lika snabba med infon!
Så får glatt vänta med att checka in en timme till! :/ 

Over and out!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Rolinder - 9 juni 2012 15:54

Har än så länge haft heelt underbara dagar i NY!Kanonväder, okej shopping massa sightseeing och mycket  mycket mer!!Det bästa är dock att träffa Alle igen! Mötter äver Stifler - Seann William Scott, på ett övergångsställe!!  Grymt ;)          ...

Av Amanda Rolinder - 5 juni 2012 23:16

Mexico, ingen solskens historia denna gång... Trots det har jag haft några riktigt bra dagar!!Vårt andra hotell var som sagt toppen!!Kunde inte haft det mycket bättre där, ska va att dom kunde haft lite bättre desserter då ;)Varje dag kl halv 11 var ...

Av Amanda Rolinder - 27 maj 2012 00:33

Jag har det braaaa!Alla resor gick bra, mer eller mindre! Blev 1.5 h försenad till Dallas pga en dam som blev avkastad då planet var på väg att lyfta... vi fick aldrig veta anlendningen till detta, men hade varit rätt kul.Väl i dallas hann jag till G...

Av Amanda Rolinder - 21 maj 2012 01:24

Sista helgen...I fredags var jag tvingen att vinka av Ethan och Liam... de hade kyrkoläger i helgen så i fredags var sista gången jag såg dem och ett mycket jobbigt avsked! Kommer sakna de små liven :(     Efter att vinkat av dem var huset tommt :/ s...

Av Amanda Rolinder - 18 maj 2012 08:04

Har några underbara sist dagar kvar här... Igår bakade jag och Liz pavlova spelade tennis och tog ett dopp i vårt spa! Mycket trevlig förmiddag, eftermiddagen spenderades ensam då jag lagade mat till ett tomt hus! :PBara jag och Lily dök upp för att ...

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards