Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Sista veckan "/

Av Amanda Rolinder - 27 maj 2011 09:45

Byron bay baby, sistsa stoppet innan vår slutdestination Sydney! 
För första gången på 3 veckor tog vi oss i kragen och tvättade all smutstvätt.
3 maskiner senare var vi klar m allt...

Här var det äntligen dags för att göra mitt mkt efterlängtade Skydive!
Bokade direkt på morgonen och en h senare satt vi på bussen ut mot flygplatsen.
Alle ville inte göra mig sällskap i luften men följde glatt med dit iaf.
Han var oerhört nervös och tyckte att det var mycket onödigt och  livsfarligt.
Det var molnigt redan när vi kom, men efter en lång stunds väntan öppnade sig himmlen, inte på det dätt vi hoppats dock. Det ösregnade och vi fick åka tillbaka in till stan igen. Resten av dan gick vi runt och letade den där jäkla bikinin jag hade tänkt köpa med mig hem, hela tiden i AUS har ja letat efter en bikini men det tycks inte finnas nån snygg i hela landet! Inte heller här fanns det någon.

När jag vaknade på morgonen sken solen och himmlen var BLÅ!!
07.10 blev jag upphämtad för att återigen försöka få hoppa.
Väl där gick allt tok fort och innan jag visste ordet av satt jag i ett iskallt plan på väg upp i luften. Blev informerad om att jag fått den kallaste platsen, 10 grader varmt och blåsigt! jiiiha, jag som inte brukar frysa annars. 
När vi kommit upp i 14000 feet, 4270 m ca öppnades dörrarna och det var tid att börja hoppa..s...att man fick en fungerande fallskärm!

Sen var det dags att bli utbuttad ur planet, jag blev framskjuten till dörren.
I ett tandemhopp som jag gjorde behöver man inte göra något alls, han bakom sköter allt. Om jag tyckte det var kallt i planet blev det tusen gånger värre här...
Efter att jag blivit utbuttad ur planet föll vi fritt i 60 sekunder, dom kallaste 60 sek på väldigt väldigt länge! 
Utsikten var magisk, man såg hur långt som helst i det vackra landskapet vid kusten. Efter 60 sek fälldes fallskärmen ut och gud så skönt det blev, varmt och skönt! Det var den bästa delen tyckte jag, flyga runt och bara mysa. 
Det var så mycket enklare att njuta av utsikten när det inte var fullt lika kallt!

Det var otroligt häftigt att göra, dock måste jag säga att det ändå är lite överskattat. Men något man ändå måste göra, det är grymt!  

Den 24 maj kom vi tillbaka till Sydney igen, där allt började!
Det var ännu kallare här nere, riktigt höstväder. 
eftersom vi inte lyckats se någon haj på hela resan gick vi på sydney aquarium och kikade på alla möjliga fiskar

 
Stan bjöd på massor av shopping och promenader runt staden.
Sydney är mycket mysigare i höstväder, och luften är otroligt mycket bättre, frisk och kall.     Vi åkte givetvis upp på mitt gamla jobb och tog oss några drinkar innan det var dags att ta planet hem.  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Rolinder - 9 juni 2012 15:54

Har än så länge haft heelt underbara dagar i NY!Kanonväder, okej shopping massa sightseeing och mycket  mycket mer!!Det bästa är dock att träffa Alle igen! Mötter äver Stifler - Seann William Scott, på ett övergångsställe!!  Grymt ;)          ...

Av Amanda Rolinder - 5 juni 2012 23:16

Mexico, ingen solskens historia denna gång... Trots det har jag haft några riktigt bra dagar!!Vårt andra hotell var som sagt toppen!!Kunde inte haft det mycket bättre där, ska va att dom kunde haft lite bättre desserter då ;)Varje dag kl halv 11 var ...

Av Amanda Rolinder - 27 maj 2012 00:33

Jag har det braaaa!Alla resor gick bra, mer eller mindre! Blev 1.5 h försenad till Dallas pga en dam som blev avkastad då planet var på väg att lyfta... vi fick aldrig veta anlendningen till detta, men hade varit rätt kul.Väl i dallas hann jag till G...

Av Amanda Rolinder - 22 maj 2012 10:34

Usch säger jag bara!!Sitter just nu på Seatac airport och väntar på att få checka in min väska och få det problemet ur världen!Har haft en minst sagt jobbig dag, trodde aldrig att det skulle vara så svårt att säga hej då! :(Jobbigast var att säga hej...

Av Amanda Rolinder - 21 maj 2012 01:24

Sista helgen...I fredags var jag tvingen att vinka av Ethan och Liam... de hade kyrkoläger i helgen så i fredags var sista gången jag såg dem och ett mycket jobbigt avsked! Kommer sakna de små liven :(     Efter att vinkat av dem var huset tommt :/ s...

Presentation


Kände att det var dags att prova något nytt, så har ännu en gång packat väskan för nya äventyr på andra breddgrader!

Jag befinner mig i Canada, British Columbia -Chilliwack!!
Är här som Au pair i åtminstone 4 månader :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards